MATAMÅL 2016

gardsbrenneriet-eple

Og vinneren er Gardsbrenneriet! På enkleste vis fortelles en visuell historie om råvarer og ferdig most, og det med høy troverdighet. Like duggfriskt som et nyplukka Gravenstein-eple er innholdet på flasker og i kartong, designet på etiketter og illustrasjoner. De har den samme friskheten og det formelig strutter av velsmak og sunnhet. Som bakgrunn for varene har Gardsbrenneriet begrenset utvalget av farger og materialer til hvite kurver og grå duk. Det grå stoffet stjeler ingenting fra produktene, snarere tvert imot gir det varene full oppmerksomhet og lar produkter og dekor få dominere. De nyplukka eplene fungerer som blikkfang, fargene på frukt og blad skaper sammenheng mellom dekor, etiketter, smaksprøver og varer. Utrykket «Less is more» er helt riktig å bruke, mange produsenter gjør det for komplisert  –  det enkleste er ofte det beste.

Gratulerer!

gardsbrenneriet-gravenstein

Sammenheng mellom farge og materialvalg lar varene, ikke dekorasjon eller bakgrunn, få dominere.

Gardsbrenneriet smaksprøver.jpg

Smaksprøvene er plassert tett på varene, den samme delikate gyldne fargen i beger og på flaske.

gardsbrenneriet-drikke

Forfriskende og lekkert med «grab and go», serveringsklar, iskald nypressa eplemost.

Synnøve og Jann på Gardsbrenneriet har laget en bod som presenterer varene enkelt og uten jåleri. Plakatene gir ryddig oversikt over priser og det er brukt punktmarkering med priser/beskrivelse på enkeltprodukter. En bod som denne er enkelt og raskt rigget enten det er på Matamål, Bondens marked eller inne på en demonstrasjon. Valgene de har gjort  fremmer varene og designet. Sånn sikrer du enkelt gjenkjenning hos kundene.

Det må nevnes at Både Kandal og  Påldtun var gode kandidater som lå i knivskarp konkurranse til å vinne som beste stand. Høyst profesjonelle og gjennomtenkte i sin form og med et tydelig og tiltalende grafisk uttrykk og tilnærmet industrielt preg virker de klare butikkhyllene. Gardsbrenneriet vant fordi de fortsatt har et uttalt preg av kort vei fra jord til bord og ikke har mistet denne verdien på vei mot markedet.

 

Reklamer

Én tanke på “MATAMÅL 2016

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Google+-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

Kobler til %s

%d bloggere like this: